جمعه ۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: طبق گزارش گروه مشاوره فرهنگی بریتانیا، مایکروسافت نیاز به ارائه دلائل قوی‌تری برای مدارس بریتانیا دارد تا ویندوز ویستا و آفیس 2007 را ارتقا بخشد.

هیچکدام از این محصولات دارای ویژگی‌های جدید ضروری نیستند. این گزارش که در انجمن تکنولوژی و ارتباطات آموزش بریتانیا (BECTA) ارائه شد، شامل موارد سخت‌تری بر محصولات جدید مایکروسافت است.
همچنین بر  اساس این گزارش مشخص شد استوارترین نسخه ویندوز ایکس‌پی تقریبا سه سال پس از عرضه نخستین محصول ارائه شده است. این گزارش توصیه می‌کند که
به کارگیری ویستا "ریسک بالایی " خواهد بود. این گزارش بیان کرد که به نظر منطقی می‌آید بنابراین ویستا  تا زمانی‌که دارای ضبط مسیر ایمنی و ثابت نشده است، بکار گرفته نمی‌شود.
گزارش BECTA توسط 25000 مدرسه در سرتاسر بریتانیا و حدود دو میلیون کامپیوتر که اکثر آنان از نرم‌افزار مایکروسافت استفاده می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیچکدام از نمایندگان BECTA یا مایکروسافت اعلام نکرده‌اند که این مدارس برای مایکروسافت در هزینه‌های مجوز سالانه چه مقدار درآمد داشته‌اند.
تام مک مولان مشاور این انجمن گفته است، ما نیاز به مورد کاری موثری برای سطح سرمایه‌گذاری مورد نیاز در بکارگیری محصولات داریم. چیزی که در یک جمله کوتاه می‌توانیم بگوئیم این است که این مورد هنوز کامل نشده است.مک مولان افزود، گزارش نهایی در ژانویه 2008 پس از بحث و تبادل نظر بیشتری که با مایکروسافت و فروشندگان انجام می‌شود، ارائه خواهد شد. این گزارش به طور عمیقی در ویژگی‌های آفیس 2007 و ویستا کاوش می‌کند. 27 درصد خصوصیات افزوده شده ویستا بدون ارتقا بخشی از ایکس‌پی همانند مرورگر اینترنت اکسپلورر 7 و ویندوز مدیا پلیر قابل فروش دسترس بوده‌اند، هر دو این محصولات را می‌توان به صورت رایگان برای ویندوز ایکس‌پی دانلود کرد.
طبق بررسی به عمل آمده 176 ویژگی جدید در آفیس 2007 شناسایی شده‌اند، که هیچکدام مخصوص موسسات آموزشی نبودند، و هدف از ارائه اکثر آنان شرکت‌ها بودند.این گزارش باعث تجمع هزاران مربی در کنفرانس تکنولوژی تعلیم و تربیت بریتانیا در لندن شد. استیو بسویک مدیر آموزش مایکروسافت در انگلستان گفت، ویستا و آفیس بازخورد مثبتی از سوی معلمان و دانش‌آموزان دریافت کرده‌اند.
وی اضافه کرد، ترجیح می‌دهیم که تصور کنیم که می‌تواند بهتر از این باشد، مطمئنیم که زمانیکه مشتریان برای اولین بار با این تکنولوژی روبرو شوند، به طور درستی آنرا ارزیابی می‌نمایند و ارتقا بخش‌ها انجام خواهند شد. پس از مدتی مک مولان اعلام کرد که مدارس حتماً ویستا و آفیس 2007 را استفاده خواهند کرد. ضمناً این گزارش حاوی توسعه‌ها بویژه در زمینه سازگاری پرونده است.
طبق این گزارش، مایکروسافت باید پشتیبانی محلی را برای فرمت (Open Document (ODF در آفیس 2007 تا اواسط سال انجام دهد. ODF را مجموعه‌های رقیب آفیس چون Staroffice یا Open Office.org استفاده میکنند.همچنین این گزارش اعلام کرد که مایکروسافت به منظور ارائه plug-in که Open XML را -- فرمت فایل برای آفیس 2007-- به ODF انتقال می‌دهد، پروژه را پشتیبانی می‌کند، اما هنوز عرضه نشده است. تا زمانیکه آفیس 2007 با محصولاتی مثل Open Office.org تبادلات داخلی انجام نداده است، مدارس نباید آنرا بکار گیرند.
و نیز طبق این گزارش، با استفاده از فرمت فایل آفیس 2007 مایکروسافت دارای پتانسیلی به منظور تشدید نتایج تقسیم دیجیتالی  می‌شویم. نرم‌افزار تولیدی آن‌لاین گوگل می‌تواند رقیب بزرگی برای آفیس باشد، اما تاکنون نتایج قابل استفاده و امنیتی زیادی با مجموعه‌های مبتنی بر وب باقیمانده‌اند.
کد خبر 14272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز